Asiakaspalvelu Digitaalinen työympäristö Microsoft 365 11.01.2021

Extranet yhdisti kaikki sovellukset samaan pilvipohjaiseen portaaliin

Kotimaan logistiikkapalveluihin keskittyvä SA-TU Logistics haluaa olla asiakkailleen paras mahdollinen kumppani ja panostaa sen vuoksi tällä hetkellä vahvasti digitalisaatioon. Advanian avulla on otettu käyttöön sekä uusi intranet että extranet. 

SA-TU Logisticsin palveluihin kuuluvat tulli-ilmoitukset, kotimaan kuljetuspalvelut ja tavarankäsittely. 

– Nykyisin vaatimukset ja tavoitteet nousevat. Asiakkaat haluavat enemmän tietoa ja nopeampia käsittelyaikoja, statusseurantaa ja muuta. Digitalisaatio tulee logistiikkapuolelle selkeästi rytinällä, toteaa SA-TU Logisticsin IT-Manager Pekka Karasjoki. 

– SA-TU Logistics haluaa olla jatkossakin asiakkailleen ykköskumppani. Digitalisaatioon panostaminen on tässä kohtaa meille tärkeä strateginen valinta, Karasjoki painottaa. 

 

”Olemme olleet todella tyytyväisiä” 

Käytännössä Advania auttaa asiakkaitaan tuottamaan digitaalisia työskentely- ja asiointiratkaisuja. Jos kokonaisuuteen liittyy jollain tavalla Microsoft 365 -ohjelmistot tai Azure, niin Advania osaa hyvin todennäköisesti auttaa. 

– Advania tuli meille tutuksi vuoden 2018 intranet-projektimme myötä. Projekti sujui hyvin ja sen perusteella päätimme jatkaa tänä vuonna extranet-projektin parissa. Olemme olleet todella tyytyväisiä, Karasjoki kertoo. 

Sovellukset saman katon alle 

Vuosien varrella SA-TU Logistics on ottanut käyttöönsä paljon erilaisia digitaalisia palveluita eri toimittajilta. Ongelmana tässä oli se, että samalla käyttäjällä oli eri palveluihin eri käyttäjätunnukset. Yhdessä Advanian kanssa luotiin pilvipohjainen extranet-portaali, joka kokoaa yhteen kaikki ne sovellukset, joita SA-TU Logistics haluaa asiakkailleen tarjota. 

– SA-TU Logisticsin osalta isoin ratkaistava asia oli se, miten saamme jo olemassa olevat palvelut sovitettua kirjautumiseen siten, että niihin ei tarvitse tehdä hirveän paljon muutoksia – puhumattakaan siitä, että ne pitäisi rakentaa uudestaan, muistelee projektissa mukana ollut Advanian teknologiakonsultti Mika Berglund. 

– Advania auttaa meidät omalla asiantuntemuksellaan alkuun ja luo pohjan oikealla tavalla sekä oikeilla teknologioilla. Sen jälkeen meidän on helppo jatkaa itse ja tarvittaessa tietysti pyytää Advanian konsultteja avuksi, Karasjoki summaa. 

 

 

Katso myös

Asiakaspalvelu
20.10.2021

Häiriötilanteiden hallinta puheluilla

VR Groupin junaliikenteen häiriötilanteiden hallinnan operaatiokeskuksen puhelinjärjestelmän uusimisen tullessa ajankohtaiseksi järjestettiin kilpailutus. Tavanomainen contact center -ratkaisu ei olisi sopinut tarpeeseen,...