Asiakaspalvelu Digitaalinen työympäristö Microsoft 365 - 11.01.2021

Extranet yhdisti kaikki sovellukset samaan pilvipohjaiseen portaaliin

Kotimaan logistiikkapalveluihin keskittyvä SA-TU Logistics haluaa olla asiakkailleen paras mahdollinen kumppani ja panostaa sen vuoksi tällä hetkellä vahvasti digitalisaatioon. Advanian avulla on otettu käyttöön sekä uusi intranet että extranet. 

SA-TU Logisticsin palveluihin kuuluvat tulli-ilmoitukset, kotimaan kuljetuspalvelut ja tavarankäsittely. 

– Nykyisin vaatimukset ja tavoitteet nousevat. Asiakkaat haluavat enemmän tietoa ja nopeampia käsittelyaikoja, statusseurantaa ja muuta. Digitalisaatio tulee logistiikkapuolelle selkeästi rytinällä, toteaa SA-TU Logisticsin IT-Manager Pekka Karasjoki. 

– SA-TU Logistics haluaa olla jatkossakin asiakkailleen ykköskumppani. Digitalisaatioon panostaminen on tässä kohtaa meille tärkeä strateginen valinta, Karasjoki painottaa. 

 

”Olemme olleet todella tyytyväisiä” 

Käytännössä Advania auttaa asiakkaitaan tuottamaan digitaalisia työskentely- ja asiointiratkaisuja. Jos kokonaisuuteen liittyy jollain tavalla Microsoft 365 -ohjelmistot tai Azure, niin Advania osaa hyvin todennäköisesti auttaa. 

– Advania tuli meille tutuksi vuoden 2018 intranet-projektimme myötä. Projekti sujui hyvin ja sen perusteella päätimme jatkaa tänä vuonna extranet-projektin parissa. Olemme olleet todella tyytyväisiä, Karasjoki kertoo. 

Sovellukset saman katon alle 

Vuosien varrella SA-TU Logistics on ottanut käyttöönsä paljon erilaisia digitaalisia palveluita eri toimittajilta. Ongelmana tässä oli se, että samalla käyttäjällä oli eri palveluihin eri käyttäjätunnukset. Yhdessä Advanian kanssa luotiin pilvipohjainen extranet-portaali, joka kokoaa yhteen kaikki ne sovellukset, joita SA-TU Logistics haluaa asiakkailleen tarjota. 

– SA-TU Logisticsin osalta isoin ratkaistava asia oli se, miten saamme jo olemassa olevat palvelut sovitettua kirjautumiseen siten, että niihin ei tarvitse tehdä hirveän paljon muutoksia – puhumattakaan siitä, että ne pitäisi rakentaa uudestaan, muistelee projektissa mukana ollut Advanian teknologiakonsultti Mika Berglund. 

– Advania auttaa meidät omalla asiantuntemuksellaan alkuun ja luo pohjan oikealla tavalla sekä oikeilla teknologioilla. Sen jälkeen meidän on helppo jatkaa itse ja tarvittaessa tietysti pyytää Advanian konsultteja avuksi, Karasjoki summaa.