Extranet yhdisti kaikki sovellukset samaan pilvipohjaiseen portaaliin
SA-TU Logisticsin palveluihin kuuluvat tulli-ilmoitukset, kotimaan kuljetuspalvelut ja tavarankäsittely.
– Nykyisin vaatimukset ja tavoitteet nousevat. Asiakkaat haluavat enemmän tietoa ja nopeampia käsittelyaikoja, statusseurantaa ja muuta. Digitalisaatio tulee logistiikkapuolelle selkeästi rytinällä, toteaa SA-TU Logisticsin IT-Manager Pekka Karasjoki.
– SA-TU Logistics haluaa olla jatkossakin asiakkailleen ykköskumppani. Digitalisaatioon panostaminen on tässä kohtaa meille tärkeä strateginen valinta, Karasjoki painottaa.
”Olemme olleet todella tyytyväisiä”
Käytännössä Advania auttaa asiakkaitaan tuottamaan digitaalisia työskentely- ja asiointiratkaisuja. Jos kokonaisuuteen liittyy jollain tavalla Microsoft 365 -ohjelmistot tai Azure, niin Advania osaa hyvin todennäköisesti auttaa.
– Advania tuli meille tutuksi vuoden 2018 intranet-projektimme myötä. Projekti sujui hyvin ja sen perusteella päätimme jatkaa tänä vuonna extranet-projektin parissa. Olemme olleet todella tyytyväisiä, Karasjoki kertoo.
Sovellukset saman katon alle
Vuosien varrella SA-TU Logistics on ottanut käyttöönsä paljon erilaisia digitaalisia palveluita eri toimittajilta. Ongelmana tässä oli se, että samalla käyttäjällä oli eri palveluihin eri käyttäjätunnukset. Yhdessä Advanian kanssa luotiin pilvipohjainen extranet-portaali, joka kokoaa yhteen kaikki ne sovellukset, joita SA-TU Logistics haluaa asiakkailleen tarjota.
– SA-TU Logisticsin osalta isoin ratkaistava asia oli se, miten saamme jo olemassa olevat palvelut sovitettua kirjautumiseen siten, että niihin ei tarvitse tehdä hirveän paljon muutoksia – puhumattakaan siitä, että ne pitäisi rakentaa uudestaan, muistelee projektissa mukana ollut Advanian teknologiakonsultti Mika Berglund.
– Advania auttaa meidät omalla asiantuntemuksellaan alkuun ja luo pohjan oikealla tavalla sekä oikeilla teknologioilla. Sen jälkeen meidän on helppo jatkaa itse ja tarvittaessa tietysti pyytää Advanian konsultteja avuksi, Karasjoki summaa.