
Fresh Intranetin käyttöönotto tehosti Spondan sisäistä viestintää

Kiinteistösijoitusyhtiö Sponda omistaa, vuokraa ja kehittää toimisto-, liiketila- ja kauppakeskuskiinteistöjä Suomen suurimmissa kaupungeissa ja kasvukeskuksissa. Työntekijöitä yrityksessä on noin 130.
Spondan sisäisen viestinnän tavoitteena on varmistaa sujuva tiedonkulku, vahvistaa yhteistyötä organisaation sisällä ja lisätä työntekijöiden sitoutumista. Painopisteenä ovat avoin viestintäkulttuuri, tehokkaat viestintäkanavat ja palautteen hyödyntäminen.
Intranet on Spondalla yksi tärkeimmistä sisäisen viestinnän kanavista. Viestintätiimi hallinnoi sitä aktiivisesti varmistaakseen, että sisältö on ajantasaista, relevanttia ja helposti löydettävissä. Tiimi vastaa intranetin sisällön päivittämisestä, rakenteen kehittämisestä ja käyttäjäkokemuksen parantamisesta. Intranetiä kehitetään jatkuvasti käyttäjäpalautteen perusteella tukemaan organisaation viestintätavoitteita.
Intranet-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun Spondalla käytössä olleen, Advanian kanssa aikanaan käyttöön otetun Valo-intranetin tuotetuen lopettamisesta tuli tieto vuonna 2023. Uudeksi alustaksi päätettiin ottaa Valon tavoin SharePoint-pohjainen Fresh Intranet.
Freshin eduiksi nähtiin Spondalla muun muassa saumaton integroituminen Microsoft-pohjaiseen ympäristöön.
Freshin ominaisuuksille kiitosta sekä sisällöntuottajilta että käyttäjiltä
Fresh Intranet saa kiitosta käyttäjäystävällisyydestä ja modernista ulkoasusta.
“Käyttäjät ovat kokeneet, että intranetin navigointi on sujuvaa ja intuitiivista. Intranetin ylläpitäjiä ovat ilahduttaneet Freshin tarjoamat monipuoliset sisällönhallintatyökalut, jotka helpottavat ja tehostavat sisältöjen julkaisua", sanoo Spondan Brand and Communications Manager Anita Riikonen.
Vuoden 2024 lopulla käyttäjiltä pyydettiin palautetta intranetin navigaatiosta, sisällöstä ja uutisaiheista.
“Palaute oli erittäin positiivista ja suurin osa vastaajista kertoi käyttävänsä intranetia päivittäin. Saimme kerättyä myös muutamia hyviä aihe-ehdotuksia uutisointiimme", Riikonen kertoo.
Yhteistyöhön Advanian kanssa Riikonen tiimeineen on tyytyväinen.
“Projekti oli nopea, sujuva ja luvatun mukainen. Toiveemme oli, ettei henkilökuntamme tarvitsisi opetella täysin uudenlaisen käyttöliittymän käyttöä, vaan että se säilyisi pitkälti samanlaisena, ja tämä toteutui."