Keskitetty identiteetin- ja pääsynhallinta parantaa Frameryn tietoturvaa ja käyttäjäkokemusta
Äänieristettyjä työtiloja ja puhelinkoppeja valmistava ja kehittävä Framery perustettiin vuonna 2010. Tänä päivänä se on alallaan markkinajohtaja, jonka lähes 400 työntekijää palvelee asiakasyrityksiä 98 maassa. Työtilojen lisäksi Framery tarjoaa toimistoteknologisia ratkaisuja, kuten tilavaraussovelluksen ja muita älykkäitä ratkaisuja työtilojen hallintaan.
Frameryn tuotteet mahdollistavat asiakasyritysten työntekijöille tehokkaan työskentelyn ja parantavat työhyvinvointia. Saman yritys haluaa mahdollistaa tietysti myös omille työntekijöilleen. Tässä isossa roolissa on moderni identiteetin- ja pääsynhallinta (IAM, Identity and Access Management).
Okta helpottaa käyttöoikeuksien ja tietoturvan hallintaa
Framery on ajanut sisään Zero Trust -ajatusmallia Advanian tuella jo vuosia: laitteita hallitaan keskitetysti ja identiteetin- ja pääsynhallinnassa käytetään Oktaa. Advania on auttanut Framerya järjestelmien käyttöönotossa, niiden integroinnissa muihin järjestelmiin, ylläpidossa sekä kehityksessä.
“Framerylla on henkilöstöä 15 eri maassa. Okta takaa, että pääsynhallinta ja tietoturva on yhtenäistä riippumatta siitä, missä päin maailmaa käyttäjä on. Monesti tietoturva koetaan käyttäjien arkea hankaloittavana asiana, mutta Okta on muuttanut tämän käsityksen”, sanoo Frameryn Support and Digital Workplace Manager Arttu Hakanen.
Hakasen vetämän tiimin vastuualueisiin kuuluvat perus-IT-infran ja järjestelmien ylläpito, laitehallinta ja käyttäjätuki. Okta helpottaa käyttöoikeuksien ja tietoturvan hallintaa huomattavasti.
“Oktan avulla olemme pystyneet automatisoimaan monia prosesseja ja samalla käyttäjien arjesta on tehty helpompaa. Kirjautuminen eri järjestelmin onnistuu turvallisesti ja sujuvasti ilman salasanoja”, Hakanen toteaa.
Zero Trustissa seuraavalle tasolle
Keväällä 2024 Framery halusi parantaa kykyään reagoida tietoturvauhkiin. Siksi se päätyi laajentamaan Zero Trust -ajatteluaan korvaamalla vanhan tietoturvaratkaisun ja ottamalla käyttöön Advanian tuella tietoturvavalvontapalvelun (MDR, Managed detection and response) tietoturvauhkien havainnointiin sekä reagointiin.
“Käyttöönoton yhteydessä MDR-ratkaisu integroitiin Oktan kanssa, jolloin saatiin myös käyttäjän ja laitteen Zero Trust -riskipisteytys osaksi pääsynhallinnan tarkistettavia parametreja ennen pääsyn myöntämistä”, sanoo Peter Giesa Advanialta.
“MDR-sovelluksen käyttöönotto macOS-, Windows-, iOS- ja Android-laitteille hallinnoidaan keskitetysti. Tämä varmistaa uusien laitteiden suojauksen heti käyttöön otettaessa”, Giesa lisää.
Luotettava IT-kumppani on osa yrityksen menestystä
Frameryn Arttu Hakanen arvostaa IT-kumppanissa asiakaslähtöisyyttä ja sitä, että asiantuntijat ovat helposti tavoitettavissa.
"Asiakaslähtöisyys tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kehityshankkeissa saamme aina meille parhaiten sopivan ratkaisuehdotuksen. Meille ei tyrkytetä ratkaisuja, joita emme tarvitse.”
“Tunnen, että Advanian asiantuntijat ovat osa IT-tiimiämme. Pohdimme yhdessä säännöllisesti seuraavia kehitysaskeleita. Yhteistyö on vaivatonta ja avun saa nopeasti. Voinkin sanoa, että Advania on olennainen osa Frameryn liiketoiminnan sujuvuutta ja menestystä, Hakanen kiittelee.
Jos Youtubesta upotettu video ei näy, klikkaa tästä.