IT-laitteiden elinkaarenhallinta
Saumaton palvelumme sisältää laitteen koko elinkaaren hallinnan: IT-laitteiden toimittamisen, välivarastoinnin, huollot, korjaukset ja laitteiden hävityksen.

Laitevaihdot sekaisin, uuden työntekijän laitteet puuttuvat ensimmäisenä työpäivänä, hidastelevat ja vanhat laitteet työntekijöillä aiheuttavat harmistusta, kasvavat leasing-kustannukset vanhoista laitteista, vanhoja laitteita kadonnut. Kuulostaako tutulta?
Laitteiden elinkaarenhallintapalvelumme ratkaisee nämä kaikki ongelmat!
Meillä on valmiit prosessit ja hiotut toimintatavat kaikkiin laitteiden elinkaaren vaiheisiin. Hoidamme kaiken laitteiden toimittamisesta välivarastointiin, huoltoihin ja korjauksiin sekä laitteiden hävityksen. Elinkaaripalvelumme nivoutuvat myös saumattomasti yhteen muiden loppukäyttäjäpalveluidemme kanssa.
Elinkaarenhallintapalvelu
Laitteiden elinkaarenhallintapalvelu kattaa laitelogistiikan, huollot sekä laitteiden inventoinnin laiterekisteriin koko laitteen elinkaaren ajalta. Laiterekisteri seuraa laitteen kulkua, päivittää laitteen statuksen ja pitää kirjaa tapahtuneista muutoksista. Elinkaari alkaa, kun laite toimitetaan ensimmäistä kertaa asennettavaksi ja päättyy, kun se hävitetään tai palautetaan leasing-yhtiölle.
Laiterekisteri
Laiterekisterimme avulla asiakkaillamme on aina käytettävissä ajantasainen tieto heidän omien laitteidensa määrästä, kunnosta, sijainnista sekä monesta muusta hyödyllisestä tiedosta. Laiterekisterimme on yhdistetty Advanian laitehallintapalveluun, jolloin käytössänne on todella suuri määrä dataa laitteista.
Laitteiden käyttäjätiedot päivittyvät myös automaattisesti ja tieto viedään tarvittaessa esimerkiksi rahoitusyhtiöllenne laskutusta varten. Jatkuvasti kehittyvässä laiterekissämme on selkeä ja yksinkertainen käyttöliittymä, jonka avulla voitte seurata laitteitanne. Kehitämme laiterekisteriämme jatkuvasti vastaamaan asiakkaidemme haastavimpiakin tarpeita ja toiveita.
Uuden laitteen toimitus, vanhan palautus
Yrityksesi ilmoittaa, kun käyttäjä aloittaa tai lopettaa. Me hoidamme loput! Toimitamme uuden tai vapaana olevan käytetyn laitteenne käyttäjälle valmiiksi asennettuna, oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Noudamme laitteet varastoon käyttäjän lopettaessa tai elinkaarivaihtojen yhteydessä.
Laitteiden rahoitus ja hankkiminen
Advanian laiterekisteri on täysin riippumaton rahoitusyhtiöistä tai hankintakanavasta, joten voitte kilpailuttaa rahoitusyhtiönne aina tarpeen tullen ja hankkia laitteet teille edullisimmalla rahoitussopimuksella. Aiemmin hankitut laitteet on helppo lisätä mukaan elinkaarenhallintapalvelumme piiriin.
Takuuhuollot, korjaukset ja koordinointi
Käytössä olevan laitteen vikaantuessa Advania on aina loppukäyttäjäsi apuna. Service Deskimme tekee nopean arvion laitteen viasta ja mikäli kyse on laiteviasta, vaihdamme laitteen pikavauhtia toimivaan. Advanian varastolla tarkastamme laitteen ja lähetämme sen korjattavaksi. Korjattu laite palaa käyttöön seuraavan laitetilauksen yhteydessä.

Miksi Advania
- Advania on toimialan edelläkävijänä kehittänyt oman laiterekisterinsä, joka kykenee korvaamaan sekä rahoitusyhtiöiden tuottamat palveluportaalit että tarjoamaan laitehallinnasta saatavilla olevan tiedon laitteista helposti luettavassa muodossa.
- Keräämme laiterekisteriimme tiedot kaikista asiakkaamme käytössä olevista laitteista ja päivitämme laitetiedot automaattisesti Advanian laitehallintaan luomamme integraation avulla. Laiterekisteristä voimme siis helposti seurata esimerkiksi laitteiden määrää, sijaintia, kuntoa, ikää ja rahoitussopimuksen tilaa.
- Advanian laiterekisteriin kerätty tieto on käytettävissä elinkaarivaihtojen lisäksi myös esimerkiksi takuuhuoltojen ja Service Desk -palvelun tehostamiseksi, lähituen toiminnan helpottamiseksi sekä taloushallinnon tarpeisiin. Rahoitusyhtiöiden tarjoamien palveluportaalien erillisen käytön voitte unohtaa kokonaan, sillä Advanian elinkaarenhallintapalvelu vie automaattisesti laskutuksen kannalta olennaiset tiedot esimerkiksi rahoitusyhtiölle.
- Raudankovat ammattilaisemme hoitavat laitevaihdot sekä uuden laitteen toimituksen käyttäjälle laitteen leasing-sopimuksen loppuessa. Käyttäjän työpiste voi sijaita hybridityön aikana toimistolla, kotona, mökillä tai Suomen rajojen ulkopuolella.
Haluatko kuulla lisää?
Jos haluat keskustella IT-laitteiden elinkaarenhallintaan liittyvistä palveluistamme, laita meille yhteydenottopyyntö!