IT-ulkoistus - 03.02.2025

IT-palvelujen keskittäminen Advanialle toi Konvertialle kustannussäästöjä, hallittavuutta ja sujuvuutta arkeen

Paperiteollisuudessa toimiva Konvertia keskitti IT-palvelunsa hyvin tuloksin. IT-kumppani Advanian kattavat palvelut ja hyvin saatavilla oleva tuki ovat sujuvoittaneet yrityksen toimintaa ja nopeuttaneet ongelmatilanteiden ratkaisua. Palveluiden parempi hallittavuus on parantanut muun muassa tietoturvaa ja toiminnan kustannustehokkuutta. 

Jo vuonna 1973 Pyhtään Paperina aloittanut Konvertia Group Oy tarjoaa kartonki- ja paperiteollisuuden toimijoille arkitus-, uudelleenkierrätys- ja muita jalostuspalveluja sekä logistiikkapalveluja. 220 henkeä työllistävällä yhtiöllä on toimintaa viidessä palvelukeskuksessa Suomessa, Puolassa, Alankomaissa ja Saksassa.

Haussa tulevaisuuden IT-ympäristön kehittäjä

Kun tarve IT-toimintojen kehittämiseen nousi esiin, Konvertia päätyi vuoden 2023 alussa kilpailuttamaan IT-palveluntarjoajia. Tavoitteena oli muun muassa tietoturvan ja Microsoft-ympäristön kehittäminen. Kumppaniksi valittiin Advania.

Kollega tunsi Advanian toimintatavat ennestään, mikä vaikutti valinnassa positiivisesti. Meille oli edellä mainittujen tavoitteiden lisäksi tärkeää, että tukea on saatavissa joustavasti, saamme kaiken tarvitsemamme yhdestä paikasta ja että IT-kumppanimme pystyy auttamaan myös ulkomaan yksiköitämme”, kertoo Konvertian Business Support Services Manager Petri Kuitunen.

Konvertia ulkoisti Advanialle palvelimet, verkkopalvelut, Service Deskin, tietoturvan hallinnan ja valvonnan, laitehankinnan ja -hallinnan sekä Microsoft-ympäristön hallinnan. Laitekanta yhdenmukaistettiin kaikkien toimintamaiden toimipisteissä.

Kuluvana vuonna keskitymme Advanian kanssa erityisesti SharePoint-ympäristön kehittämiseen ja tekoälyn tuomien mahdollisuuksien hyödyntämiseen. Kustannustehokkuutta haemme IT-toimintojen jatkuvalla optimoinnilla, mikä tarkoittaa esimerkiksi datan ja lisenssien määrän tarkkaa seuraamista”, Kuitunen sanoo.

Toimiva kumppanuus tuo kustannussäästöjä ja tuen helposti saataville

Advanian tulo kokonaisvaltaiseksi IT-kumppaniksi on tuonut helpotusta Konvertian toimintaan, palveluiden ylläpitoon ja ongelmatilanteiden ratkaisemiseen.

Päivittäinen ongelmanratkonta on aikaisempaa sujuvampaa ja apu on hetkessä saatavilla, myös puhelimitse. Paikallinen tukikin on Suomen yksiköissä lähellä. Olemme saaneet selviä kustannussäästöjä IT-ympäristöstä aikaisempaan kokonaisuuteen verrattuna”, Kuitunen kertoo tyytyväisenä.

Päivittäinen operatiivisen tason yhteydenpito Advanian asiantuntijoiden kanssa on Kuitusen mukaan sujuvaa ja nopeaa.

“Advanian tekeminen on välitöntä ja Konvertian näköistä. Töitä tehdään hyvällä sykkeellä ja omaa toimintaa halutaan kehittää antamamme palautteen pohjalta.”

“Yhteistyö Konvertian kanssa on mieluisaa ja helppoa. He tietävät mitä haluavat, ja ovat myös tiedonjanoisia ja vastaanottavaisia uudelle”, kiittelee Advanian Jan-Erik Andersson.